HIRKS

UNGDOMSSEKTION

Vi vill gärna anordna aktiviteter för Himledalens ungdomar! Det bästa vore om ungdomarna själva ville anordna roliga aktiviteter för varandra.

Therése Andersson är medlem i Himledalen och kommer hjälpa ungdomarna att komma igång!

Det finns många roliga aktiviteter och utbildningar via DUS (Hallands Ridsportförbunds Ungdomssektion). Där får man träffa ungdomar från andra klubbar i Halland.

Men ibland kanske det räcker med en helt vanlig avsutten träff med tvåbenshoppning i ridhuset? :)

Det viktigaste är att träffas, prata häst och ha roligt tilsammans!

Kontakta : therese.andersson89@hotmail.com, om du skulle vilja vara med i vår ungdomssektion eller om du har en aktivitet som du skulle vilja att vi anordnar tillsammans!

Du kan även kontakta vår ordförande direkt via kontaktformuläret nedan.

Vad är DUS??

DUS står för distriktets ungdomssektion och är en sektion inom Hallands ridsportförbund.

Alla ungdomar under 26 år som är medlem i en Halländsk ridklubb är medlem i DUS.

DUS uppgift är att hjälpa och stötta ungdomarna i ridklubbarna samt föra vidare ungdomarnas röster till förbundet.

DUS hjälper gärna till om klubben vill ordna aktiviteter i klubbens ungdomssektion eller om man känner sig otrygg i stallet eller i föreningen.

DUS ordnar också egna aktiviteter under året för alla ungdomar inom ridsporten i Halland. Tveka inte att kontakta dem om du har några frågor eller behöver hjälp!

Påskrace 1/4!

HirkUS - träff! 11 februari kl. 16.00

Datum: 11 februari 2024
Tid: 16.00.
I klubbhuset på klubben.

Alla under 25 år är välkomna till HirkUS-träff, anmäl dig till : therese.andersson89@hotmail.com.

Vi ser fram emot att ses!

INSTÄLLD! Halloween-pysselkväll på klubben! 29/10

Bilder från Ungdomslägret 2023!